Internet i przyszłość telewizji

Wkrótce możesz oglądać programy telewizyjne bezpośrednio przez Internet, zamiast subskrybować usługi kablowe lub satelitarne. Ta rewolucja sprawi, że nie będziesz już skazany na oglądanie treści, które akurat są dostarczane w programie, ale możesz oglądać filmy online, gdzie chcesz i kiedy chcesz.

Telewizja w sieci na życzenie

Wyobraź sobie dzień, w którym będziesz mieć całkowitą kontrolę nad tworzeniem własnego kanału telewizyjnego. Zamiast subskrybować usługę operatora telewizji kablowej, satelitarnej lub telefonicznej, która może zaoferować setki kanałów, których nigdy nie obejrzysz, będziesz mógł wybrać to, co chcesz i oglądać je według własnego harmonogramu. Ten dzień już dawni nadszedł. Powoli, ale coraz więcej treści nadawanych w sieciach kablowych i przez dostawców satelitarnych są dystrybuowane za pośrednictwem publicznego Internetu. Jeśli chodzi o technologię, wszystkie elementy pasują do siebie, aby dostarczyć wysokiej jakości wideo z sieci bezpośrednio do widzów w ich salonach. Opracowano oprogramowanie zapewniające jakość wideo dystrybuowanego w sieci. Firmy takie jak Microsoft i Cisco Systems, dział domowy Linksys, opracowują produkty, które umożliwiają oglądanie wideo w Internecie na telewizorach, a nie tylko na ekranach komputerów.

Apple Computer, który zmienił przemysł muzyczny dzięki odtwarzaczom iPod i sklepowi muzycznemu iTunes, próbuje zrobić to samo na rynku wideo. Wprowadził iPoda, który odtwarza filmy, i uruchomił dział w sklepie iTunes, który sprzedaje odcinki popularnych programów telewizyjnych, takich jak „Desperate Housewives” i „Lost”, a także garść animowanych filmów krótkometrażowych i teledysków. Wszystkie oferty wideo są sprzedawane za 1,99 USD za sztukę. Chociaż biblioteka wideo iTunes jest nadal nieco ograniczona, jasne jest, że podejście Apple wstrząsa branżą rozrywkową i pojawia się nowy model dystrybucji wideo. Dotychczas dostawcy treści, otwierając nowe kanały dystrybucji oparte na sieci. Łatwo jest dostrzec tu przyszłość. To wizja filmów, które nie będą oglądane na, kiedy zostaną nadane przez daną stację. To filmy online, które są dostępne zawsze.

Walka o potencjalnego klienta

„Producenci treści chcą jak największej liczby form dystrybucji, aby dotrzeć do odbiorców” – powiedział Vito Palermo, założyciel start-upu o nazwie Portola Networks, który jest liderem opracowywania technologii dla dostawców treści w celu zarządzania dystrybucją ich treści w Internecie. „Chcieliby wyeliminować pośredników, ale ekonomia musi być przekonywająca. Technologia jest czynnikiem umożliwiającym, ale istnieje wiele innych dynamik wokół zachowań konsumentów i modelu biznesowego, które muszą być wprowadzone w pierwszej kolejności”. Obecnie dostępna jest duża część infrastruktury zapewniającej jakość obrazu bezpośrednio w publicznym Internecie. Firmy opracowały już oprogramowanie do zabezpieczania treści i zapewniania jakości strumieniowego przesyłania wideo. Opracowaliśmy technologię, która zmniejsza opóźnienia w Internecie i prowadzi ruch wideo poprzez zatory, dzięki czemu użytkownik z drugiej strony nigdy nie doświadcza błędów ani utraty pakietów. Firmy typu start-up, opracowują narzędzia do zarządzania dla dostawców treści, którzy chcą ominąć tradycyjne modele dystrybucji telewizji kablowej i satelitarnej i dostarczać je bezpośrednio do konsumentów za pośrednictwem Internetu.